STAVBA HAUSBÓTU NAVIS

krátký report z dílny

Trup – základ hausbótu

Ocelový svařenec trupu – se staví metodou dnem vzhůru. Základní obvodový rám společně s žebry a podélníky, tvoří kostru na kterou se následně upevní obšívkový plech.

Po dohotovení obšívky, se trup pomocí mechanizace otočí do své přirozené polohy a na příď a záď se instalují paluby se zábradlím. V této fázi se na záď rovněž upevní plošina pro budoucí uchycení motoru.

Obytná nástavba

Nejviditelnější část hausbótu tvoří izolovaná dřevěná konstrukce s pochozí střechou. Nejvíce práce a věnovaného času skrývá samotný interier hausbótu, kde je nutné nejen provést instalaci rozvodů a zařízení, ale i vestavět veškeré vybavení a nábytek.

Poprvé na vodě

Po transportu z místa výroby následuje spuštění na vodu, kontrola těsnosti a zda je vše jak má být. Teprve po té se může hausbót přesunout (poprvé vlastní silou) do místa svého budoucího kotviště, kde ho čeká CE certifikace Československého Lloydu a úřední prohlídka Státní plavební správy. Po schvalovací proceduře, přijdou ještě na řadu drobné dodělávky po kterých hausbót bude připraven přijmout své první “námořníky”.

Technické parametry hausbótu

  • Délka: 8,5 m

  • Šířka: 3 m

  • Výška v nejvyšším bodě: 3,1 m

  • Pohon: závěsný motor 25 hp