Základní údaje
Délka: 8,5 m
Šířka: 3 m
Výška v nejvyšším bodě: 3,1 m
Pohon: závěsný motor 25 hp
Stavba trupu
Ocelový svařenec trupu – se staví metodou dnem vzhůru. Základní obvodový rám společně s žebry a podélníky, tvoří kostru na kterou se následně upevní obšívkový plech.
Po dohotovení obšívky, se trup pomocí mechanizace otočí do své přirozené polohy a na příď a záď se instalují paluby se zábradlím. V této fázi se na záď rovněž upevní plošina pro budoucí uchycení motoru.
Obytná nástavba
Nejviditelnější část hausbótu tvoří izolovaná dřevěná konstrukce s pochozí střechou. Nejvíce práce a věnovaného času skrývá samotný interier hausbótu, kde je nutné nejen provést instalaci rozvodů a zařízení, ale i vestavět veškeré vybavení a nábytek.
Poprvé na vodě
Po transportu z místa výroby následuje spuštění na vodu, kontrola těsnosti a zda je vše jak má být. Teprve po té se může hausbót přesunout (poprvé vlastní silou) do místa svého budoucího kotviště, kde ho čeká CE certifikace Československého Lloydu a úřední prohlídka Státní plavební správy. Po schvalovací proceduře, přijdou ještě na řadu drobné dodělávky po kterých hausbót bude připraven přijmout své první “námořníky”.